ՄԱՇՏՈՑՅԱՆ ՄԱՏԵՆԱԴԱՐԱՆԻ ՀՄՐ 349 ԱՍՏՎԱԾԱՇՆՉԻ ՀՈՎՀԱՆՆՈՒ ՀԱՅՏՆՈՒԹՅԱՆ ԳՐՔԻ ՆԿԱՐԱԶԱՐԴՈՒՄՆԵՐԸ
DOI-:
https://doi.org/10.24234/journalforarmenianstudies.v2i69.176Հիմնաբառեր-:
Աստվածաշունչ, Հովհաննու Հայտնություն, Կոստանդնուպոլիս, պատկերագրություն, փորագրապտակեր, Մարկոս ՊատկերահանՎերացական
Հոդվածում ներկայացնում ենք Մաշտոցյան Մատենադարանում պահվող Հմր 349 Աստվածաշնչում զետեղված Հովհաննու Հայտնության գրքի նկարազարդումները: Ձեռագիրը գրվել է 1686 թ. Նահապետ Ուրֆայեցի գրչի կողմից: Աստվածաշնչի նկարազարդումների հեղինակն է Կոստանդնուպոլսի մանրանկարչական դպրոցի հայտնի մանրանկարիչ Մարկոս Պատկերահանը: Աստվածաշունչը արժեքավոր է իր շքեղ պատկերազարդմամբ, որի բաղկացուցիչ մասն են կազմում Հովհաննու Հայտնության գրքի նկարազարդումները, քանի որ մինչ ԺԷ. դարը հայ ձեռագրարվեստում գրեթե չենք հանդիպում Հայտնության նկարազարդումներ: Հոդվածը միտված է արվեստաբանական քննության ենթարկել Մարկոս Պատկերահանի ՄՄ 349 Աստվածաշնչի Հովհաննու Հայտնության մանրանկարների պատկերագրությունը, խորհրդաբանությունը, ոճը, առանձնացնել դրանց բնորոշ գծերը, փորձել գտնել այդ մանրանկարների նախօրինակները1:
1 Հոդվածը հրատարակվում է Հայաստանագիտական ուսումնասիրությունների և հետազոտության ազգային ասոցիացիա (National Association for Armenian Studies and Research) աջակցության շրջանակում:
Հղումներ
Astowac'ashownch Matean Hin ew Nor Ktakaranac /The Holy Bible: Old and New Testaments/ (1997), Holy Etchmiadzin, published by the Bible Society of Armenia.
Gevorgyan, A. (2000), Markos Patkerahan (JhE'. d., K. Polis) /The Gospel of Mark (14th century, Constantinople)/, Etchmiadzin, Issue 5, Holy Etchmiadzin, published by the Mother See of Holy Etchmiadzin, pp. 76–83
Eganian, O., Zeytounian, A., Antabian, P., & Kyoshkerian, A. (2004), Main Mayr Cowcak Hayere'n D'er'agrac Mashtoci Anowan Matenadarani /Catalogue of Armenian Manuscripts of the Matenadaran Named after Mesrop Mashtots/, Vol. 2, Yerevan, “Nairi” Publishing.
Archbishop N. Tsovakian (1989), Hay Nkaroghner JhA-Jhe'․ dd., Erowsaghem /Armenian Painters of the 17th–18th Centuries/, Jerusalem, published by the St. James Brotherhood.
Simonyan, A. (2018), Haytnowt'yan p'oragrapatkernery' Oskan Er&ancow & T'ovmas Vanandecow hratarakowt'yownnerowm /Engravings of the Book of Revelation in the Publications of Voskan Yerevantsi and Tovmas Vanandets/i, Herald of Social Sciences, (654), September–December, Yerevan, Published by the Department of Social Sciences of the Academy of Sciences of the Armenian SSR, pp. 278–299.
Laporte-Eftekharian S. (2006). “The International Influence of Flemish Engravings in the 16th and 17th Centuries: The Mural Paintings of the Churches of Saint Bethlehem and Saint Saviour in New Julfa (Isfahan)’’. Art and Art History. Belgium: Université Libre de Bruxelles (U.L.B.) Press.
Merian S. (2014), Illuminating the Apocalypse in seventeenth-century Armenian manuscripts: The transition from printed book to manuscript: The Armenian Apocaliptic Tradition A Comparative Perspective. Essays presented in honor of professor Robert W. Thomson on the occasion of his eightienth birthday. Edited by Kevork B. Bardakjian and Sergio la Porta., Leiden/Boston, Bril press. p. 603-639.
Veldman I. (2006), Images for the eye and soul function and meaning in Netherlandish prints (1450-1650), Leiden, Primavera press. p. 223-239.
Simonyan A. (2019), (Revue des e՛tudes sud-est europe՛enes. Journal of South-East European Studies”, Tome LVII (nos 1-4), The stylistic and pictorial peculiarities of “The Last Supper” and “Washing of the Feet” engravings in the Vanandetsi publications, Bucharest, the Romanian Academy press, pp. 253-272.
Strauss W. (1981), The Illustrated Bartsch, № 71, Sixteenth Century German Artists, New York, New York press, p. 306.
##submission.downloads##
Հրապարակված
Թողարկում
Բաժին
Արտոնագհր
Copyright (c) 2025 ARPINE SIMONYAN СИМОНЯН

Այս աշխատանքն արտոնագրված է որպես a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.