ՀԱՄԵՄԱՏՈՒԹՅՈՒՆ – ԴԱՐՁՎԱԾԱՅԻՆ ՄԻԱՎՈՐՆԵՐԻ ՀԱԿԱՆՇՈՒԹՅԱՆ ՈՒՍՈՒՑՈՒՄԸ ԲՈՒՀՈՒՄ
DOI-:
https://doi.org/10.24234/journalforarmenianstudies.v1i68.161Հիմնաբառեր-:
համեմատություն-դարձվածային միավորներ, հականիշ ՀԴՄ-ների դասակարգումն ըստ կազմության և իմաստային առանձնահատկությունների, ածականական, բայական և մակբայական հականիշ ՀԴՄ-ներ, ՀԴՄ-ների հականշահոմանշային շարքեր, հականշություն և բազմիմաստություն, հականշություն և խոսքային միջավայր, բուհական ուսուցում, փոխներգործուն մեթոդներ, մեթոդական հնարներՎերացական
Համեմատություն-դարձվածային միավորները (այսուհետև՝ ՀԴՄ) խոսքի պատկերավորության հիման վրա առաջացած երկանդամ կայուն, պատրաստի վերարտադրելի և մասամբ կամ ամբողջությամբ վերաիմաստավորված կապակցություններ են: Անվանողական ՀԴՄ-ներում առանձնացվում են ածականական, բայական և մակբայական հականիշ ՀԴՄ-ներ: Հականիշ ՀԴՄ-ները դասակագվում են նաև ըստ կազմության և իմաստային առանձնահատկությունների: Բազմիմաստ ՀԴՄ-ների համար բնութագրական են հոմանշային և հականշային հարաբերությունները: Բազմիմաստությունն ու հականշությունն ակնառու ընդհանրություններ ունեն. միևնույն դարձվածքը այլ ԴՄ-ների հետ հականշային հարաբերությունների մեջ է մտնում ոչ թե ամբողջությամբ, այլ իր առանձին իմաստներով: Հականիշ ՀԴՄ-ների հուզարտահայտչական տարբեր գունավորումները, իմաստային բևեռայնությունն առավել ցայտուն դրսևորվում են խոսքային միջավայրում:
Բուհական համակարգի բանասիրական ֆակուլտետներում ժամանակակից հայերենի հականիշ ՀԴՄ-ների ուսուցման հարցերը հոդվածում քննության են առնվել հոմանշություն և հականշություն, բազմիմաստություն և հականշություն փոխհարաբերությունների վերհանման միջոցով: ՀԴՄ-ների հականշային շարքերն ուսուցանելիս կարելի է դրանք քննարկել հոմանշային շարքերին զուգընթաց (հականշության առկայություն հոմանշային զույգերի կամ շարքերի միջև. հականշահոմանշային շարքերի կազմություն): Առաջարկվում է ուսանողների՝ ըստ դասախոսության ձեռք բերած տեսական գիտելիքները կիրառել գործնականում՝ ըստ խմբավորում և հասկացությունների քարտեզ մեթոդական հնարների, տեքստային աշխատանք, խմբային հետազոտություն և հարցում մեթոդների, վարժությունների, առաջադրանքների, բառարանային և ստեղծագործական աշխատանքների, ինչպես նաև համակարգչային Microsoft Power Point (կամ Google) ներկայացման:
Բանալի բառեր և արտահայտություններ. համեմատություն-դարձվածային միավորներ, հականիշ ՀԴՄ-ների դասակարգումն ըստ կազմության և իմաստային առանձնահատկությունների, ածականական, բայական և մակբայական հականիշ ՀԴՄ-ներ, ՀԴՄ-ների հականշահոմանշային շարքեր, հականշություն և բազմիմաստություն, հականշություն և խոսքային միջավայր, բուհական ուսուցում, փոխներգործուն մեթոդներ, մեթոդական հնարներ:
Հղումներ
Abrahamyan S. (1978), Hayoc lezow, bar' & xosq /Armenian Language, word and speech/, Yerevan, “Luys”.
Avetisyan L. (2018), Hamematowt'yown-dard'vac'ayin miavornery' jhamanakakic hayerenowm /The comparative phraseological units in Modern Armenian Language/, Yerevan, “Edit Print”.
Badikyan Kh. (2000), Dard'vac'ayin otwabanowt'yown /Phraseological stylistics/, Yerevan, YSU Publishing House.
Bediryan P. (2011), Hayeren dard'vac'qneri y'ndard'ak bacatrakan bar'aran /Extensive Explanatory Dictionary of Armenian Idioms/, Yerevan, YSU Publishing House.
Khachatryan L., Avetisyan L. (2015), Համեմատություն-դարձվածային արտահայտությունները հայերենում (V-XVI դդ.) /The comparative phrases in Armenian Language (V-XVI centuries)/, Yerevan, “Zangak”.
Sarukhanyan S., Dallak‘yan A., Dishaghajyan N. (2008), Owsowcman jhamanakakic met'odner, hnarner, varjhowt'yownner /The modern methods, methodological approaches, exercises of teaching/, Vanadzor, “Vanatur”.
Ignat’yeva L. (1976), Strukturnyye i semanticheskiye svoystva frazeologicheskikh yedinits s frazoobrazuyushchim komponentom «kak» v sovremennom russkom yazyke /The structural and semanic specifications of phraseological units with phrase-forming component “like” in Modern Russian Language/, ACD, Leningrad, LSPI ed.
Nevedomskaya O. (1973), Komparativnyye frazeologizmy nemetskogo yazyka v sopostavlenii s russkimi /The comparative phrases of German Language compared to Russians/, ACD, Leningrad, LSU ed.
Radzhabov B. (2017), Sovremennyye metody obucheniya studentov s ispol'zovaniyem IKT v usloviyakh Respubliki Tadzhikistan /The modern methods of teaching students using ICT in the conditions of the Republic of Tajikstan, Collection of scientific articles based on the results of International Scientific and Practical Conference “Science of the New time: from idea to result”/, Saint-Petersburg, “Kul’tInformPress”, p. 79-81.
##submission.downloads##
Հրապարակված
Թողարկում
Բաժին
Արտոնագհր
Copyright (c) 2025 LILIT AVETISYAN

Այս աշխատանքն արտոնագրված է որպես a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.